Zakładki

niedziela, 8 grudnia 2013

Chatka z piernika I

Dla wszystkich chętnych, którzy chcieliby w tym roku zaskoczyć bliskich bajecznym wypiekiem, polecam sprawdzone przepisy na chatki z piernika. :) Razem z moją kochaną współtowarzyszką w kuchennych bojach, (Agatko pozdrawiam :*  ), sprawdziłyśmy kilka przepisów i wybrałyśmy dwa, naszym zdaniem najlepsze Pierwszy z nich pochodzi ze strony mojewypieki.com. 

Składniki na 1 domek + elementy dodatkowe (np. choinki, płotek, ludziki..):
  • 600 g mąki pszennej
  • 250 g margaryny do pieczenia (można zastąpić masłem, jeśli zamierzacie domek zjeść)
  • 200 g ciemnego cukru (najlepiej muscovado)*
  • 7 łyżek płynnego miodu lub golden syrupu
  • 1,5 - 2 płaskie łyżeczki sody oczyszczonej
  • 5 łyżeczek przyprawy korzennej do piernika
Do garnuszka włożyć margarynę, cukier, miód lub golden syrup. Podgrzać, do rozpuszczenia cukru i masła, mieszając od czasu do czasu. Zdjąć z palnika, lekko przestudzić (ale może wciąż być ciepłe).
Do misy miksera wsypać mąkę, sodę, przyprawy, wymieszać. Dodać przestudzoną miksturę maślano - cukrową. Zmiksować na gładką masę. Jeśli masa będzie zbyt sypka można dodać łyżkę miodu.
Masę piernikową wałkować na grubość 4 - 5 mm (grubsze ściany są solidniejsze). Wycinać ściany domu, dach i komin z przygotowanych szablonów**. Można wycinać na lekko oprószonej mąką powierzchni, następnie przenosić na blachę wyłożoną papierem do pieczenia. Ja - co bardzo mi ułatwiło pracę, ponieważ elementy są dość duże, wałkowałam i wycinałam kształty bezpośrednio na macie teflonowej, którą potem razem z ciastem przenosiłam na blachę.
Piec w temperaturze 180ºC przez około 12 minut. Ważne, że brzegi powinny się zacząć wyraźnie brązowić. Odczekać chwilę (ciasto będzie miękkie), następnie przełożyć na kratkę, do wystudzenia.

Dekoracja lukrem :
  • 1 białko
  • 1 szklanka (+ na pewno) więcej cukru pudru



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za komentarz!